Massage
Onderzoek heeft aangetoond dat door regelmatige massages het aantal bloedcellen in je lichaam toeneemt. En dat is goed nieuws voor de werking van het immuunsysteem, oftewel: het verhoogt je weerstand.

Lichaam en geest

Na een massage zal je merken dat spieren soepeler worden en de doorbloeding beter. Hierdoor heb je er ook lang na de massage nog profijt van. Je hebt minder last van blessures, stijfheid, gewrichtspijnen, ademhalingsproblemen, hoge bloeddruk, hoge/schommelende bloedsuikerspiegel en andere spanningen.

Geestelijk gebeurt er ook wat met je. Je zou het kunnen ervaren als ‘meer ruimte in je hoofd’, nieuwe energie, zin om je doelen na te streven en een groter bewustzijn van je lichaam, oftewel: je voelt beter.

Pijn of klacht

Een massage heeft ook een helende werking als het wordt ingezet ter behandeling van een klacht. Al met al kun je zeggen dat een goede massage een effectieve, natuurkundige therapie is die zowel preventief, ter ontspanning als klachtgericht kan worden toegepast.

Kortom, een massage:

• Vermindert stress

• Stimuleert het geluksgevoel

• Verhoogt je weerstand

• Vermindert lichamelijke klachten

• Verbetert de balans tussen lichaam en geest

• Geeft energie!

Soorten massage

Sportmassage : Sportmassage zorgt zowel voor ontspanning als voor activatie van de spieren. De behandeling stimuleert de bloedsomloop, waardoor voedingsstoffen sneller worden aangevoerd en afvalstoffen sneller afgevoerd. Hierdoor herstellen de spieren (en dus het lichaam) sneller na een inspanning, waardoor de spieren beter kunnen blijven presteren. U voelt zich daardoor fitter, energieker en meer ontspannen, zowel lichamelijk als geestelijk. Vóór het sporten kan een stimulerende sportmassage de spieren voorbereiden op de te verrichten inspanning. Na het sporten zorgt een ontspannende sportmassage voor een sneller herstel, waardoor de kans op het ontstaan van blessures kleiner is. Het streven van sportmassage is dat iedere sporter gezond en blessurevrij kan sporten!

U komt in aanmerking voor een vergoeding via uw verzekering als er sprake is van een fysiotherapeutische diagnose.

Cuppingmassage

Cupping bestaat uit het plaatsen van glazen, bamboe of plastic potten op de huid en het creëren van een vacuüm door het afzuigen van de lucht. Het onderliggende weefsel wordt verhoogd, en halverwege het kopje in gezogen. Het doel van cupping is om de circulatie te verbeteren, te helpen om pijn te verlichten, warmte te verwijderen en de gifstoffen die blijven hangen in de weefsels van uw lichaam eruit te trekken.

U zult doorgaans een strak gevoel in het gebied van de beker voelen. Vaak is dit gevoel ontspannend en rustgevend. Afhankelijk van uw comfort en de beoordeling van het probleem van uw huisarts, kunnen de koppen worden verplaatst of blijven ze zitten. Zij kunnen kortstondig of langer op uw lichaam geplaatst blijven. Elke behandeling uniek is voor u op die dag. Een veel voorkomende plaats om de koppen te plaatsen is de rug, hoewel cups ook goed op andere terreinen werken, met name op vlezige delen van het lichaam.

Cupping zorgt ervoor dat de huid tijdelijk rood, blauw of paars kleurt, vooral als er zich een blessure of energetische blokkade bevindt onder het gebied dat werd ge-cupped. De duur van de verkleuring van de huid kan variëren van enkele dagen tot enkele weken, maar is zelden pijnlijk. Zodra de verkleuring is opgeklaard, kan de procedure worden herhaald tot de aandoening of kwaal is opgelost.

Er zijn een aantal methoden van cupping – “. de twee meest voorkomende zijn “fixed cupping” en “moving cupping.”

Fixed Cupping:

De cups worden geplaatst op een geselecteerd gebied van het lichaam geplaatst zonder verplaatsing.

Moving Cupping:

Zoals de naam al aangeeft, brengt in deze methode uw behandelaar massage olie of crème aan op uw huid op de geselecteerde plaatsen, en zet de cups boven de gebieden die moeten worden behandeld en schuift ze dan rond dat gebied van het lichaam, meestal de rug. De cups glijden gemakkelijk, omdat de crème uw lichaam heeft gesmeerd.

U zou het verkennen van de voordelen van cupping moeten overwegen als u hulp zoekt bij stress, pijn, allergieën, vermoeidheid, griep, verkoudheid, rugpijn, angst, spierpijn, rode jeukende huidaandoeningen of koorts

Ontspanningsmassage

Ontspanningsmassage is een wat zachtere, vriendelijkere vorm van massage. Zoals de term al doet vermoeden, gaat het er hierbij om uw spieren en dus uw lichaam te laten ontspannen. En als uw lichaam ontspannen is, dan bent u direct ook geestelijk meer ontspannen en fitter.

De reden voor een ontspannings­massage kan per persoon heel ver­schillend zijn. Door stress kunnen uw rug, schouders of nek vast zijn gaan zitten, met zelfs hoofdpijn als gevolg. Hier zorgt een wat stevigere ontspannings­massage direct voor een soepele nek-/schouderpartij en indirect voor het verdwijnen van de hoofdpijn.

Maar ook zonder fysieke klachten, kan een ontspanningsmassage zorgen voor een soepeler lichaam. Vaak blijkt dat er toch wel spieren zijn die wat harder aanvoelen, zonder dat dit in eerste instantie opgemerkt wordt. Dit kan al komen door een voorkeursarm of -been of een bepaalde houding. Deze spieren krijgen dan wat extra aandacht tijdens de behandeling.

Kosten voor deze massage bedragen 36 euro per half uur.

Contactgegevens

Savallelaan 8

2273 JX Voorburg

Stevinstraat 190

2587 ET Den Haag

locatie dexa-scan

Regentesselaan 371

2562 ED Den Haag

Tel: 070- 30 000 41

info@fysioconsult.nl

Ma - Vrij   8.30 - 17.30

​​Weekend & avonden op afspraak ​

Afspraken welke niet binnen 24 uur worden afgezegd, worden in rekening gebracht. In het weekend kunt u ons een mail sturen.

Ik wil een e-health afspraak via
  • Tumblr Social Icon